Clicky


GLS stuurt door storing e-mails naar verkeerde adressen

GLS stuurt door storing e-mails naar verkeerde adressen
19-07-2023 09:19 | Overig | auteur Redactie Transport Online

DEN HAAG - [update 13:33 uur] GLS Netherlands heeft gekampt met een storing waardoor een aantal klanten onbedoelde e-mails hebben ontvangen van de pakketbezorger.

"Op dinsdagmiddag 18 juli 2023 tussen 13.50 uur en 14.33 uur zijn er uit naam van GLS Netherlands onbedoeld e-mails verzonden naar het zich nu laat aanzien ongeveer 5000 zakelijke en particuliere e-mailadressen. In deze e-mails stond voornamelijk informatie over zendingen, inclusief NAW-gegevens van ontvangers (e-mailadressen, adresgegevens). GLS Netherlands betreurt dit ten zeerste en zal de betrokkenen op korte termijn benaderen", laat GLS woensdag in een reactie aan de redactie van Transport Online weten.

"GLS Netherlands heeft na de eerste signalen direct actie genomen en het mailverkeer volledig afgesloten. Het probleem is ontstaan bij een externe IT-dienstverlener en inmiddels opgelost, waarna het mailverkeer weer in gang is gezet. Deze dienstverlener heeft tevens maatregelen getroffen om dit in de toekomst te voorkomen."

GLS Netherlands heeft op dinsdagmiddag een melding gemaakt bij Autoriteit Persoonsgegevens.