Clicky


Talson TAG FNA Megatrailer na facelift nog stabieler en robuuster

Talson TAG FNA Megatrailer na facelift nog stabieler en robuuster
10-11-2023 10:28 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

MAASBREE - Talson vernieuwt zijn drie-assige megakoeltrailer TAG FNA en verlengt daarmee de levensduur nog verder. Deze Talson is de absolute topklasse in het luchtvrachtsegment.

De belangrijkste verbeteringen zijn een sterker chassis, een robuuster achterportaal met vijf scharnieren per deur en de installatie van een stalen dockingbumper die de carrosserie ontlast bij het aandocken. De TAG FNA rijdt daardoor zelfs bij volle belading nog stabieler en heeft door zijn grotere robuustheid een nog langere levensduur.

Deze Talson trailer wordt gebruikt voor het vervoer van luchtvrachtpallets. Hij beschikt over een ingebouwd Joloda Hydraroll rollenbaansysteem, verdeeld in vier secties, dat ook kan worden bediend is als de oplegger afgekoppeld is.

De GVK zijwanden en het dak van de Talson TAG FNA zijn gemaakt van geïsoleerd polyester, versterkt met glasvezel en composiet om koudebruggen te voorkomen. De zijwanden kunnen worden voorzien van opliggende of geïntegreerde spanrails, waardoor een tweede of zelfs derde laadniveau ontstaat.

Tevens is de vloer geïsoleerd – de klant heeft de keuze uit harsgecoat hardhout of marothaan (polyurethaan). Op het hoofdeinde wordt een koelmachine naar keuze van de koper gemonteerd. Optionele deuren in het kopschot maken het onderhoud van de koelmotor eenvoudig en verdelen de uitstroom van lucht binnen in de trailer.

Deze Talson trailer beschikt over een ATP FNA certificaat en is GDP gecertificeerd (geschikt voor het vervoer van medicijnen). De laadhoogte bedraagt 295 (voor) tot 303 (achter) cm, de laadbreedte 249,5 cm. De Talson TAG FNA heeft ruimte voor vier luchtvrachtpallets of 33 europallets en een laadvermogen (afhankelijk van de uitvoering) van circa 30 ton.

De vooras is hefbaar, wat de wendbaarheid verbetert en de bandenslijtage vermindert.

De lange lijst met mogelijke opties omvat onder meer: M+S banden (modder en sneeuw), aluminium velgen, in de vloer geïntegreerde sjorogen, lichtgewicht dieseltank, gereedschapskisten, temperatuurbewakingssysteem, ferryglijbanen (om staartaanslagen te voorkomen), LED-schijnwerpers, ro-ro-ringen (om de trailer te verankeren tijdens ferrytransport), reservewielhouder onder het chassis, keuze uit elektronische of mechanische sloten en een luchtcompressor voor het reinigen van de laadvloer.