Clicky


ProRail stopt met 'Victim Fashion' campagne: 'doel is bereikt'

ProRail stopt met 'Victim Fashion' campagne: 'doel is bereikt'
08-04-2019 11:32 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

AMSTERDAM - De veiligheidscampagne ‘Victim Fashion - Created by accident’ van ProRail heeft flink wat stof doen opwaaien. Het ontketende een nationale en internationale discussie. "De belangrijke boodschap richting jongeren, om op te passen bij het spoor, is aangekomen", aldus ProRail maandag.

ProRail zegt zich bewust te zijn van de heftigheid van de campagne. "Het aantal dodelijke ongelukken op en rond het spoor door onoplettendheid stijgt. Daarom willen wij jongeren wakker schudden. Hiervoor hebben wij gekozen voor een impactvolle en realistische benadering om door te dringen tot de leefwereld van deze lastig te bereiken doelgroep. Bedoeld om ze te raken en levens te redden."

"De campagne maakte veel los. Bij jongeren, en bij de rest van Nederland. Er was veel steun, kritiek en emotie. Aan de gevoelens van nabestaanden, machinisten en conducteurs gaan we niet voorbij. Dankzij de discussies leeft het onderwerp misschien wel meer dan ooit. Omdat de campagneboodschap ‘opletten rond het spoor is van levensbelang’ door alle reacties al enorm veel jongeren heeft bereikt binnen korte tijd, kan ProRail de campagne in deze impactvolle vorm afronden."

"Onze missie is echter nog niet ten einde. Die zal pas stoppen als er geen onnodige slachtoffers meer vallen."