Clicky


Truckland vervangt negen DAF trucks voor C&A Nederland

Truckland vervangt negen DAF trucks voor C&A Nederland
19-12-2019 11:41 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

LISSE - Ter vervanging van een gelijk aantal DAF Euro 5 uitvoeringen heeft het distributiecentrum van C&A Nederland in Lisse voor negen nieuwe luchtgeveerde DAF CF 340 FA Euro 6 Silent motorwagenchassis bij Truckland gekozen. De bijbehorende gegalvaniseerde BDF-opbouwen en laadkleppen werden verzorgd door Vaalburg Carrosseriebouw; tegelijkertijd nam C&A negen nieuwe BDF-schamelaanhangers van Krone in gebruik.

Voor de bevoorrading van de 117 Nederlandse C&A-winkels maakt het in Lisse gevestigde distributiecentrum van C&A Nederland deels gebruik van eigen vervoer. “Daarvoor beschikken we over twaalf eigen DAF CF combi’s en een zelfde aantal chartercombinaties”, legt Alfred Koot uit.

Als Afdeling Verantwoordelijke bij C&A Transport is hij direct betrokken bij de dagelijkse vervoershandelingen van het kledingconcern. “Voor ons transport gebruiken wij BDF-laadbakken en daarop afgestemde vervoerscombinaties. Waar we bij de eerdere vernieuwing van onze trucks nog wel naar andere opties keken, stond bij deze vervangingsronde de keus voor DAF vast. Goede ervaringen in de afgelopen periode met deze trucks en de leverende dealer, maar ook het enthousiasme onder chauffeurs, zijn daar mede de reden van. Eerder reden we al met DAF’s 2100, de 75 en CF 75 nu zijn we samen met Accountmanager Vincent Zonneveld van Truckland uitgekomen op negen rondom lucht-geveerde DAF CF 340 FA motorwagenchassis. Uitgevoerd met een dagcabine, een spoiler- en fenderset, Silent-Piekpakket voor de stille ritten in de randen van de dag en nacht, de nieuwe TraXon automaat, Adaptive Cruise Control, camera’s voor en achter, geïntegreerde trucktelefoon en radiobediening, vijf LED werkverlichtingsunits en de gebruikelijke -maar nu dubbel geïsoleerde- ruit in de achterwand. Deze ruit is een must bij het op- en overzetten van de BDF-laadbakken."

“Met de komst van deze trucks is ook gekozen voor DAF Connect, waarmee we op afstand de voertuigen kunnen volgen, uitlezen en zo de uptime verhogen. Overigens is het onderhoud van deze CF’s via een onderhoudscontract ondergebracht bij de Truckland vestiging Schiphol.
Truckland-trainer Peter Tol verzorgde voor onze chauffeurs meerdere sessies waarin de fijne kneepjes van het rijden met deze nieuwe Euro 6 DAF’s werden uitgelegd. Aanvullend daarop volgde een DAF Code 95 nascholingscursus voor alle chauffeurs, verzorgd door Verkeersschool Trilling. Om weer helemaal klaar te zijn voor de toekomst zijn naast deze door Vaalburg Nieuw-Vennep opgebouwde DAF CF-en ook negen nieuwe BDF-schamelaanhangers via Krone geleverd en is er ook geïnvesteerd in nieuwe BDF-laadbakken. Een vervoerssysteem waar ook onze charters mee rijden.”

Desgevraagd geeft Alfred Koot aan dat de eerste ervaringen met de nieuwe DAF’s absoluut positief zijn. “Ik hoor van de chauffeurs dat de auto’s een stuk stiller zijn, dat de TraXon automaat fantastisch schakelt en dat ook het brandstofverbruik een stuk gunstiger is. Daarbij krijgen ze ondersteuning van DAF Driver Performance Assistent (DPA) in de auto, welke de prestaties omzet in waarderingen. Op die manier is het een sport om toch telkens weer wat zuiniger te rijden. De combinatie van LED werkverlichtingsunits en de camera’s voor en achter verbetert het zicht tijdens het manoeuvreren. En niet onbelangrijk: Ook op deze combinaties prijkt het groene Lean & Green logo! De bevoorrading van de winkels sluit met deze “Lean & Green gecertificeerde combinaties goed aan bij het duurzaamheidsbeleid van C&A. C&A streeft er naar om van duurzame mode de nieuwe norm te maken. Het zo duurzaam mogelijk vervoeren van de kleding naar de winkels past helemaal in die strategie.”

Voor de bevoorrading van de 117 Nederlandse C&A-winkels zijn 23 routes uitgestippeld, die met de genoemde combinaties volgens een vast schema worden uitgevoerd. De BDF-bakken laadt men bij het distributiecentrum in Lisse alvast voor, zodat de combi’s direct bij terugkomst kunnen wisselen om zo de volgende morgen vroeg direct aan hun ritten naar de verschillende C&A-vestigingen te kunnen beginnen.