SNEL Shared Logistics neemt transportdivisie van Blokker over
WOERDEN - De directies van SNEL Shared Logistics en Blokker zijn in gesprek over een voorgenomen overname van de distributie-activiteiten van Blokker in Nederland. Logistiek dienstverlener SNEL, sinds begin dit jaar onderdeel van Vos Logistics, heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als een vooraanstaande specialist in winkeldistributie. Door het combineren van ladingen van en naar distributiecentra van retailers en het verdichten van distributiestromen naar stadscentra streeft SNEL naar efficiënte en duurzame transport oplossingen met een hoog service-niveau. De voorgenomen overname past goed in de groeiambities van de groep.
De voorgenomen overname houdt in dat de medewerkers overgaan van Blokker naar SNEL. Hierbij behouden medewerkers de standplaats in Geldermalsen waar het grootse distributiecentrum van Blokker gevestigd is. De overgang van onderneming zal geen ontslagen tot gevolg hebben. De gesprekken met medewerkers, ondernemingsraden en vakbonden zijn inmiddels opgestart.
SNEL zal tevens veertig voertuigen en laadeenheden van Blokker overnemen. In de komende jaren worden deze vervangen voor milieuvriendelijke vrachtwagens, geschikt voor de strengere emissiezones in stedelijke gebieden. Dit past volledig in de ambities van SNEL en Vos Logistics om duurzame transport oplossingen te ontwikkelen.
SNEL en Vos Logistics zijn in staat met haar verdichte netwerk meerwaarde te bieden aan Blokker bij leveringen van kleine zendingen en verder weg gelegen vestigingen. Het aantal kleinere zendingen zal sterk toernemen door de “Click & Collect” mogelijkheden die Blokker haar klanten aanbiedt. Bovendien kunnen grote producten in het B2C netwerk van SNEL en Vos Logistics eenvoudig thuisbezorgd worden bij consumenten.
Peter de Vries, Directeur SNEL Shared Logistics ziet voordelen in de voorgenomen samenwerking voor alle partijen. “SNEL heeft in het verleden al eerder chauffeurs overgenomen van retailers. De ervaring leert dat deze chauffeurs goed passen in de servicegerichte cultuur van de onderneming. Met deze uitbreiding wordt ons netwerk verder verdicht en kunnen we medewerkers en materiaal efficiënter inzetten. Daarnaast zorgen we voor minder bewegingen in binnensteden”