Clicky


Ultieme oplegger voor stadsdistributie

Ultieme oplegger voor stadsdistributie
21-07-2011 12:00 | Trailerbouwers | auteur de redactie
ETTEN-LEUR - In de meeste Nederlandse steden mag het vrachtverkeer niet langer zijn dan 10 meter om te kunnen lossen in de binnenstad. Een City oplegger van 10,6 meter plus truck is in dat geval te lang. Een motorwagen is een oplossing, maar biedt niet de flexibele inzet van een truck.

Groenewegen heeft voor deze uitdaging een 7,25 meter oplegger ontwikkeld. Een InnerCity oplegger in combinatie met een korte truck blijven binnen de 10 meter grens en kunnen dus voor stadsdistributie worden ingezet. Een bijkomend voordeel van de InnerCity oplegger is dat tijdens het laden de truck met ander materieel kan rijden, zodat zo min mogelijk kapitaal stilstaat.



Darvi Transport BV uit Bergen op Zoom, onderdeel van de Meeus Group, distribueert keukens voor Bruynzeel en neemt 4 nieuwe Groenewegen InnerCity opleggers in gebruik.




Zoals alle Groenewegen carrosserieën wordt ook de InnerCity oplegger geleverd met een certificaat voor landingzekering volgens de normering VDI 2700 en EN12642 code XL (“TÜV XL”).