Clicky


HubHub vult gat tussen koerier en verhuisbedrijf

HubHub vult gat tussen koerier en verhuisbedrijf
26-07-2011 15:19 | Bedrijfsnieuws | auteur Marcel van der Voort
Nederlanders geven steeds meer geld uit aan aankopen op internet. Ook veilingsites nemen in populariteit toe. In 2010 hebben we voor ongeveer 10 miljard geshopt op online handelsplaatsen en veilingsites als Marktplaats, eBay en Speurders. Alleen Marktplaats al krijgt maandelijks ongeveer 6 miljoen unieke bezoekers.

Voor veel grotere aankopen geldt dat er een vrije dag opgeofferd moet worden om deze met een gehuurde of geleende bestelbus op te halen, maar daar zit niet iedereen op te wachten. Een koerier weet hier echter vaak ook geen raad mee en een verhuizer wacht liever tot de laadbak vol is. HubHub biedt dan uitkomst. Op www.HubHub.nl kan men een offerte aanvragen, deze na akkoord met iDeal betalen en HubHub haalt vervolgens de aankoop op en bezorgt deze waar en wanneer het uitkomt.



Frustratie
Het idee voor HubHub is ontstaan uit frustratie. Friso Feilzer, die samen met zijn broer Joris HubHub heeft opgericht: "Koeriers en reguliere postbezorgers hanteren vaak maximale afmetingen. En bovendien moet het te bezorgen product in een standaard verpakking passen. Een klein bijzettafeltje is bijvoorbeeld al te groot. Verhuizers zitten ook vaak niet te wachten op die ene tafel of bank. Dan wachten ze liever tot ze een klus in de buurt hebben waardoor het lang kan duren voor jouw aankoop bij je thuis staat. En als er dan bezorgd wordt is dat vrijwel altijd onder werktijd waardoor er vrij genomen moet worden. Dat kan anders dachten we. Daarom zijn we HubHub gestart."