Clicky


Renault Kerax 8x8: geconcentreerde aandrijfkracht

Renault Kerax 8x8: geconcentreerde aandrijfkracht
22-11-2011 13:35 | Renault | auteur de redactie
De Renault Kerax, een voertuig voor extreme terreinen, heeft zijn sporen in termen van robuustheid al lang verdiend. Renault Trucks verrijkt het aanbod nu door een 8x8 versie aan te bieden, bestemd voor de moeilijkst toegankelijke terreinen en de moeilijkste situaties. Dankzij zijn acht aangedreven wielen en zijn versterkt chassis kan hij aan de strengste eisen van grondwerken, mijnontginning en aardolieonderzoek beantwoorden. De Renault Kerax 8x8 is van 430 tot 460 pk in motoruitvoering Euro V beschikbaar en 440 pk in motoruitvoering Euro III voor de internationale markten.

Renault Trucks biedt een uitgebreid en volledig gamma voertuigen aan waarvan alle wielen worden aangedreven. Van de Renault Midlum 4x4 tot de Renault Kerax 6x6 en niet te vergeten de Renault Premium Lander OptiTrack. Om aan een groeiende vraag naar trucks met grote aandrijfkracht te beantwoorden verrijkt Renault Trucks zijn aanbod met een nieuwe configuratie: de Renault Kerax 8x8. Deze is in het bijzonder geschikt voor beroepen die een extreme aandrijfkracht en robuustheid eisen, zoals aardolieonderzoek, materiaaltransport, ondersteuningswerkzaamheden in mijngebieden en grondwerken in moeilijke gebieden. Deze nieuwe versie concentreert aandrijfkracht voor de moeilijkste situaties. Genoeg redenen om de meest veeleisende klanten tevreden te stellen in termen van extreme mobiliteit en robuustheid.



Het specifieke kenmerk van de Renault Kerax DXi 11 8x8 is dat hij over acht meerassige aangedreven wielen (twee gestuurde assen vooraan en twee aangedreven asstellen achteraan) beschikt. Hiermee kan iedere hindernis genomen worden en kunnen heuvelachtige zones gemakkelijk bereikt worden. Het chassis is versterkt en verlengd om meer dan 50 ton maximaal toelaatbaar treingewicht te kunnen laden.



Voor de klant is de Renault Kerax 8x8 een kostbare troef in termen van productiviteit. Dankzij het laadvermogen en de robuustheid is het voertuig het hele jaar inzetbaar, ongeacht de omstandigheden. Bovendien is het verbruik dankzij de DXi 11-motor één van de laagste in zijn categorie. Dit voertuig, dat tot nu toe alleen buiten Europa en in Polen verkocht werd, is voortaan in heel Europa met de DXi 11 Euro V motor en in de Euro III versie voor de internationale markten verkrijgbaar.

De Renault Kerax neemt met gemak de moeilijkste hindernissen, want deze nieuwe versie bevat de beste oploophoek van de markt (tussen 26° en 31° afhankelijk van het bandentype) en een grondspeling van 340 cm vooraan en 360 cm achteraan.