Clicky


Ruim 46.500 bezoekers voor succesvolle BedrijfsautoRAI

Ruim 46.500 bezoekers voor succesvolle BedrijfsautoRAI
23-04-2012 10:02 | BedrijfsautoRAI | auteur de redactie
AMSTERDAM - De BedrijfsautoRAI staat, na vijf jaar overgeslagen te hebben, weer helemaal op de kaart. Het vernieuwde concept sloeg zowel bij exposanten als bezoekers goed aan, zo blijkt uit de reacties van de deelnemers en de voorlopige resultaten uit het bezoekersonderzoek. De beurs die van dinsdag 17 tot en met zaterdag 21 april plaatsvond in Amsterdam RAI heeft in totaal 46.690 bezoekers getrokken met een zeer drukke Chauffeursdag als succesvolle slotdag.

Platformfunctie
"Met deze editie hebben we de hele branche weer een positieve impuls gegeven en dat kregen wij van alle kanten teruggekoppeld", vertelt beursmanager Joost ’t Hooft. "De uitstraling van het nieuwe standconcept bij de trucks en bestelwagens is goed ontvangen. Er is goed zaken gedaan en we hebben onze platformfunctie concreet invulling weten te geven."

"Tijdens de beurs en tijdens het branchecongres zijn er diverse nieuwe initiatieven gelanceerd op het gebied van duurzaamheid en veiligheid. Thema’s die op de beursvloer dankzij de vele primeurs en innovaties ook veel terugkwamen. Daarnaast waren er veel leuke en inspirerende activiteiten waaronder de live uitzendingen van TransportRadio, de uitreiking van de SV Innovation Award en het NK Truckpull."

"Ook bleek er, met name op de Chauffeursdag, veel belangstelling voor alle activiteiten op het Buitenpark die we in samenwerking met exposanten, O.S.C. (Overkoepelende Stichting Chauffeursactiviteiten), BOVAG Truckdealers en RAI Vereniging hebben weten te organiseren. Deze editie geeft niet alleen ons, maar ook de branche weer vertrouwen. Wij gaan vanaf nu dan ook weer bouwen aan de volgende editie die van 8 tot en met 12 april 2014 gepland staat."



Tevreden exposanten
BedrijfsautoRAI 2012 was opgedeeld in vier segmenten: zware bedrijfswagens, lichte bedrijfswagens, speciale voertuigen en onderdelen & accessoires. De reacties van de exposanten waren uit alle segmenten bijzonder positief.

Het bedrijf Bott vario, specialist in bedrijfswageninrichtingen, twitterde op de tweede dag al een topbeurs te draaien en heeft zich nu al voor BedrijfsautoRAI 2014 ingeschreven. Frank Siemerink, manager marketing van MAN Truck & Bus, spreekt van een geslaagde comeback van de beurs: "We hebben veel leads en diverse grote orders mogen schrijven. Bovendien is het vernieuwde standconcept ons goed bevallen."

DAF Trucks blikt eveneens tevreden terug: "Het was heel spannend wat deze BedrijfsautoRAI zou gaan brengen en we kunnen concluderen dat de beurs in alle opzichten geslaagd is. Er was zeer veel aandacht voor onze nieuwe Euro 6 motor die we op de beurs gelanceerd hebben en voor onze ATe modellen. Vanaf de eerste dag hebben we echte vakmensen op onze stand ontvangen en de Chauffeursdag was een heel gezellige en goede afsluiting", aldus Peter Koppen, hoofd marketing services.

Ook in de segmenten lichte bedrijfswagens en speciale voertuigen deden de exposanten goede zaken.
Michel van Raaij, standmanager van Volkswagen Bedrijfswagens, is zeer tevreden over het aantal gerichte klanten dat hun stand de afgelopen dagen heeft bezocht: "We hebben goede contacten gehad met nieuwe en bestaande klanten."

Marnix Kraaijmes, fleet sales manager van Renault Nederland, is eenzelfde mening toegedaan: "Recent heeft Renault een nieuwe commerciële actie gelanceerd, die ook op de BedrijfsautoRAI zeer succesvol was. Door gebruik te maken van het Buitenpark zijn vele proefritten gemaakt in onze elektrische Renault Kangoo Z.E., International Van of The Year 2012."

Marketing manager Paulo Cardoso van Cargotec, aanbieder van Hiab laad- en lossystemen, sprak van "Een echte ouderwetse BedrijfsautoRAI met een supergoede sfeer en kwalitatief zeer goede bezoekers".



Knapen Trailers sluit zich hierbij aan: "De BedrijfsautoRAI staat weer op de kaart en dat is voor de hele transportsector een positief signaal. We kijken terug op enkele hele drukke en zakelijk gezien zeer geslaagde dagen", aldus sales manager Jandrik Knapen.

Hoge beslissingsbevoegdheid bezoekers
Uit de voorlopige resultaten van het bezoekersonderzoek blijkt dat ook bezoekers blij zijn dat de BedrijfsautoRAI weer terug is van weggeweest. Driekwart van de bezoekers beveelt de beurs aan collega's of relaties aan en eenzelfde percentage heeft de intentie de volgende editie van de beurs te bezoeken. Op de vraag wat voor de bezoeker de belangrijkste reden voor zijn beursbezoek was, antwoordt 32% dat dit oriëntatie op nieuwe producten betreft, bij 28% gaat het om het verkrijgen van een algeheel marktoverzicht en bij 24% om het onderhouden van contacten met bestaande relaties. Vervolgens geeft 86% aan hierin geslaagd te zijn.

Dat de beurs een kwalitatief goed publiek wist te trekken, blijkt uit het hoge percentage (66%) dat als eindbeslisser, medebeslisser of adviseur betrokken is bij de aanschaf van op de beurs gepresenteerde producten. De gemiddelde bezoekduur bedroeg 4,5 uur.



BedrijfsautoRAI 2014
De volgende editie van BedrijfsautoRAI vindt plaats van 8 tot en met 12 april 2014 in Amsterdam RAI. BedrijfsautoRAI is het nationale platform voor duurzaam wegtransport en wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging. Naast vrachtwagens en bestelwagens, presenteert de tweejaarlijkse tentoonstelling ook trailers, speciale voertuigen, onderdelen, accessoires en transportoplossingen. TVM verzekeringen was hoofdsponsor en Shell sponsor van BedrijfsautoRAI 2012.