Clicky


Renault Trucks presenteert Euro VI-technologie tijdens IAA Hannover

Renault Trucks presenteert Euro VI-technologie tijdens IAA Hannover
24-07-2012 11:10 | IAA Nutzfahrzeuge Hannover | auteur de redactie
Renault Trucks zal tijdens de IAA in Hannover van 20 tot 27 september 2012 zijn Euro VI-technologie presenteren. De stand (nr. A21, hal 17) wordt ingericht in het teken van brandstofbesparing met het engagement All For Fuel Eco, maar ook de thema's stedelijke mobiliteit met de nadruk op de alternatieve vervoersoplossingen voor diesel en de passie voor vrachtwagens komen aan bod.

Renault Trucks zal aanwezig zijn tijdens de IAA die plaatsvindt in Hannover van 20 tot 27 september, standnummer A21 in hal 17. De constructeur zal er in avant-première de technologie presenteren die gekozen en ontwikkeld is om te beantwoorden aan de Euro VI-norm die in 2014 van kracht wordt.



Als pionier in brandstofbesparing zal Renault Trucks tevens het volledige gamma oplossingen presenteren om transportondernemers te helpen hun brandstofkosten te drukken. Onder de noemer All For Fuel Eco presenteert Renault Trucks verschillende voertuigen, waaronder de allerlaatste versie van de Renault Premium Optifuel, het OptiTrack-systeem voor bouwvoertuigen in de bakwagenversie van een Premium Lander, een Renault Midlum met Optifuel pakket, een qua verbruik geoptimaliseerde Renault Master Euro V en het geheel van de alternatieve oplossingen met een elektrische Renault Maxity, een Renault Premium Distributie op aardgas en een Renault Premium Distributie Hybrys Tech. De constructeur toont tevens een elektrische Renault Midlum, een experimenteel voertuig dat momenteel in de Parijse regio wordt getest. Meer dan ooit is Renault Trucks van plan te beantwoorden aan de uitdagingen van het wegtransport door klanten de juiste vrachtwagen, met de juiste energie voor de juiste plaats voor te stellen.

Op de stand tonen Fuel Eco-simulatoren de bezoekers de potentiële winsten die brandstofbesparingen kunnen genereren. De uitdaging is om op tijd goederen af te leveren met een zo gering mogelijk brandstofverbruik. De winnaar is diegene die de beste gemiddelde snelheid haalt en het minst heeft verbruikt.



Als toekomstgerichte constructeur toont Renault Trucks ook een driedimensionale versie van een langeafstandsvoertuig met een geoptimaliseerd verbruik. Het betreft een denkoefening, vrij van industriële beperkingen, over de mogelijkheden om een vrachtwagen nog efficiënter te maken, verwezenlijkt door de teams van de Halle du design (designhal). Renault Trucks baseert zich hiervoor op technische keuzes inzake materialen en vernieuwingen ingegeven door de aerodynamica. Deze vrachtwagen van de toekomst heeft voor de constructeur als doel op lange termijn een mijlpaal te vormen qua onderzoek inzake brandstofbesparing.

Omdat de vrachtwagen hoe dan ook een passie blijft, heeft Renault Trucks ook een plaats gereserveerd voor een racetruck van het MKR Technology team, zijn er simulatoren voorzien om even achter het stuur te kruipen van een echte racetruck, is er de mogelijkheid lid te worden van de Truckdriver club van Renault Trucks én is er een merchandise shop voor de fans van het merk.