Stern Trucks kiest voor snelle en accurate uitlijning van Josam
20-03-2013 11:02 | Overig | auteur de redactie
Stern Trucks, met vijf vestigingen in midden- en west-Nederland één van de grootste Mercedes-Benz truckdealers, heeft een Josam iTrack uitlijnsysteem aangeschaft bij equipment leverancier Lebon & Gimbrair. "Hiermee kunnen we klanten echt voordeel bezorgen in het gebruik van hun wagenpark", zegt vestigingsmanager Tim Hembrecht. "We leveren de service van uitlijnen, maar de klant betaalt pas, wanneer is gebleken dat de uitlijning van het voertuig in kwestie beter kan."
Een TNO-rapport dat medio vorig jaar uitkwam, bevestigt dat een preventieve uitlijncheck voor elk transportbedrijf een verrassend voordeel op kan leveren. Volgens TNO kan dit voordeel oplopen tot 4,5 procent van de totale brandstofrekening. Josam houdt het bescheiden op drie procent.
"We hebben laatst een grote klant van het voordeel kunnen overtuigen. Deze heeft enkele honderden voertuigen en kwam zo uit op een voordeel van enkele tonnen. In Euro's'', aldus directeur Peter Kostelijk van Josam.
Stern Trucks gaat de nieuwe apparatuur inzetten voor preventief meetwerk. "Pas wanneer blijkt dat het onderstel voor verbetering vatbaar is, dan stellen we wielvlucht, sporing, en dergelijke opnieuw af", aldus Hembrecht. "Stern Trucks staat wat werkplaatsservice betreft bekend om zijn streven naar one stop shopping. Dat heeft er al toe geleid dat tal van klanten hun banden bij ons laten checken en desnoods vervangen. Het is dan een kleine moeite om ook even de uitlijning mee te nemen", aldus Hembrecht.
Bovendien past de aanschaf van Josam iTrack in het streven om aan de kostenkant winst te boeken. "De markt in het transport is niet best. Er wordt minder vervoerd, maar er wordt nog wel veel gereden. Daardoor is het van het grootste belang dat dit rijden zo efficiënt mogelijk gebeurt. Daardoor kan een klant snel winst boeken, en bieden wij de service die van ons verwacht wordt."
De keuze voor de Josam iTrack lag hierbij voor de hand. "Josam heeft de beste naam en kon ons snel overtuigen voor wat betreft het omgaan met het systeem. Het is de beste meetmethode en de uitvoering ervan is eenvoudig."
Hembrecht legt uit dat de iTrack uitgaat van de hartlijnen. Daarbij is het systeem in staat twee voertuigen tegelijk te meten die een combinatie vormen. "Dat is echt uniek. De iTrack werkt dan met twee hartlijnen en de klant weet meteen waar hij aan toe is voor de gehele combinatie."
Een TNO-rapport dat medio vorig jaar uitkwam, bevestigt dat een preventieve uitlijncheck voor elk transportbedrijf een verrassend voordeel op kan leveren. Volgens TNO kan dit voordeel oplopen tot 4,5 procent van de totale brandstofrekening. Josam houdt het bescheiden op drie procent.
"We hebben laatst een grote klant van het voordeel kunnen overtuigen. Deze heeft enkele honderden voertuigen en kwam zo uit op een voordeel van enkele tonnen. In Euro's'', aldus directeur Peter Kostelijk van Josam.
Stern Trucks gaat de nieuwe apparatuur inzetten voor preventief meetwerk. "Pas wanneer blijkt dat het onderstel voor verbetering vatbaar is, dan stellen we wielvlucht, sporing, en dergelijke opnieuw af", aldus Hembrecht. "Stern Trucks staat wat werkplaatsservice betreft bekend om zijn streven naar one stop shopping. Dat heeft er al toe geleid dat tal van klanten hun banden bij ons laten checken en desnoods vervangen. Het is dan een kleine moeite om ook even de uitlijning mee te nemen", aldus Hembrecht.
Bovendien past de aanschaf van Josam iTrack in het streven om aan de kostenkant winst te boeken. "De markt in het transport is niet best. Er wordt minder vervoerd, maar er wordt nog wel veel gereden. Daardoor is het van het grootste belang dat dit rijden zo efficiënt mogelijk gebeurt. Daardoor kan een klant snel winst boeken, en bieden wij de service die van ons verwacht wordt."
De keuze voor de Josam iTrack lag hierbij voor de hand. "Josam heeft de beste naam en kon ons snel overtuigen voor wat betreft het omgaan met het systeem. Het is de beste meetmethode en de uitvoering ervan is eenvoudig."
Hembrecht legt uit dat de iTrack uitgaat van de hartlijnen. Daarbij is het systeem in staat twee voertuigen tegelijk te meten die een combinatie vormen. "Dat is echt uniek. De iTrack werkt dan met twee hartlijnen en de klant weet meteen waar hij aan toe is voor de gehele combinatie."