Clicky


Roelofsen Carrosseriebouw transformeert Volvo FH16 tot zeer luxueuze horsetruck

Roelofsen Carrosseriebouw transformeert Volvo FH16 tot zeer luxueuze horsetruck
09-12-2011 10:46 | Volvo | auteur de redactie
Roelofsen Carrosseriebouw uit Raalte heeft onlangs een Volvo FH16 met 700 pk omgebouwd tot een luxueuze horsetruck. De truck wordt ingezet als demo en beschikt onder meer over een verblijfs- en slaapruimte met allerlei voorzieningen. De horsetruck biedt ruimte aan vijf paarden.

In de internationale paardenwereld heeft Roelofsen een bekende naam als bouwer en leverancier van paardentransportmiddelen. Van basic transport voor twee paarden tot luxueuze meerpaardstrucks. Carrosseriebouw Roelofsen Raalte werd in 1986 opgericht. Het bedrijf heeft circa 60 medewerkers in dienst.



De visie van Roelofsen Carrosseriebouw is kwaliteit bieden en echte oplossingen voor de klanten. Kenmerk van Roelofsen is dat het bedrijf de klant centraal stelt. Directeur Jonny Roelofsen legt uit: "Wij hebben een eigen visie ontwikkeld op de manier van transporteren van ruiter en paard. Daarbij willen we dat het paard uitgerust en in goede conditie aankomt op de wedstrijdlocatie, want we werken voornamelijk voor de wedstrijdsport; de conditie van het paard is dus van groot belang. De leidraad bij het bouwen van een horsetruck is weten wat een paard doet en kan."



Luxe in de Volvo FH16
Onlangs nam Roelofsen een Volvo FH16 700 in gebruik als demotruck. De truck werd in samenwerking met Volvo Trucks-dealer Nijwa ontwikkeld. De FH16 is uitgerust met Volvo I-Shift en een groot aantal veiligheidsvoorzieningen als Adaptive Cruise Control (ACC) en Lane Change Support (LCS). De truck is volledig luchtgeveerd en voorzien van een 9-tons vooras. Er is ruimte voor vijf paarden, die zowel via de zij- als de achterkant van de truck geladen kunnen worden. Het gedeelte voor de paarden is voorzien van klimaatbeheersing.

Het interieur is in hoogglans uitgevoerd, heeft een rondzitgroep met lederen bekleding en twee extra luxe, draaibare comfortstoelen. "Je hebt je eigen hotelkamer bij je, praktisch voor onderweg en tijdens de wedstrijden. Zowel de paarden als de crew komen in goede conditie aan", vertelt Roelofsen.



"Het bouwen van de truck kostte zes maanden. De normale doorlooptijd is drie tot vier maanden, maar noviteiten als de geheel nieuwe indeling van de truck zelf, de toepassing van klimaatbeheersing en de zeer luxe living kostten meer ontwikkelingstijd. Dit is het echter meer dan waard geweest", besluit Jonny Roelofsen.