Clicky


JLN kiest voor De Graaff - Kiesling

JLN kiest voor De Graaff - Kiesling
13-06-2012 09:59 | Overig | auteur de redactie
JLN Transport uit Etten Leur heeft twee nieuwe koel-/vries combinaties in gebruik genomen. Beide voertuigen zijn door Iveco dealer Deba Bedrijfswagens uit Etten Leur in samenwerking met De Graaff Carrosserie geleverd.

JLN, opgericht in 1995, heeft haar pijlers ingezet op de totale logistieke dienstverlening. Beide combinaties worden ingezet voor distributie van levensmiddelen voor een grote internationale supermarktketen. Naast transport biedt men in Etten leur ook mogelijkheden voor opslag en voorraadbeheer.

De keuze voor Deba lag voor ons voor de hand. De Iveco dealer uit Etten Leur voorziet niet alleen in onze transport behoefte, maar geeft ons ook kundig advies in het aan te schaffen materiaal aldus Gerrit Nijkamp, directeur van JLN Transport. Deba maakt hier gebruik van het "Total Product" principe.

Het "Total Product" principe stelt de bedrijfswagendealer in staat een compleet product aan de uiteindelijke eindklant te leveren. De Graaff Carrosserie uit Zevenhuizen past dit sinds 2006 zeer succesvol toe. Beide producten uit het gamma van De Graaff, Saxas en Kiesling, worden via het bedrijfswagennetwerk aan de uiteindelijke klant geleverd. Bij genoemde leveranciers staat geautomatiseerde productie met lage overheadkosten centraal. De verkoopstructuur is zo opgezet, dat de carrosserieën rechtstreeks uit de productie met minimale opslag doorgezet kunnen worden naar de bedrijfswagendealers.



Ondanks de ver geautomatiseerde productie is Kiesling zeer flexibel in het bouwen van carrosserieën van 3,5 tot 8,5 meter. De focus bij de Duitse bouwer ligt bij carrosserieën voor de distributie van gekoelde en bevroren levensmiddelen. Het nieuwe span voor JLN is aangepast op de gewenste afmetingen en voorzien van de CoolSlide® oplossing van Kiesling. Een tussenschot uit drie delen waarbij het schot niet opgeklapt hoeft te worden bij lossen.



Door de afzonderlijke delen over elkaar heen te schuiven ontstaat de gewenste opening voor het lossen. Na het lossen van een deellading kan het schot naar eenvoudig naar voren geschoven worden zodat de ruimte welke op temperatuur gehouden moet worden kleiner wordt, hetgeen direct draaiuren van de koelmachine bespaart.