Clicky


Schenk Tanktransport bestelt vijftig nieuwe Volvo FH en FM trekkers

Schenk Tanktransport bestelt vijftig nieuwe Volvo FH en FM trekkers
29-10-2012 13:51 | Volvo | auteur de redactie
Schenk Tanktransport is een van Europa’s marktleiders als het gaat om het vervoer van brandstoffen en industriële gassen. Voor het transport heeft het bedrijf opnieuw vijftig Volvo FH en FM trekkers besteld. De keuze viel opnieuw op Volvo-trucks vanwege het lage eigen gewicht, lage brandstofverbruik en de veiligheid van de voertuigen. Alle trucks zullen ruim voor het eind van dit jaar geleverd zijn door Volvo Truck Center.

Schenk Tanktransport is een gespecialiseerd internationaal tanktransportbedrijf. De bedrijfsactiviteiten bestaan uit (internationaal) transport van brandstoffen, smeeroliën, LPG, industriële gassen, bitumen, microsilica en vloeibare meststoffen. Bij Schenk Tanktransport wordt nauwgezet gekeken naar het risicoprofiel. De producten die worden vervoerd vereisen dedicated transportmaterieel.

Directeur Harry Schenk vertelt: "Dat is een belangrijk onderscheid voor ons. We hebben een zeer grote variëteit aan trailers. Voor verschillende stoffen heb je zeer uiteenlopend materieel nodig. Dat geldt ook voor het trekkend materieel. Het gaat dan om de opbouw van compressoren, verschillende typen pompen en of een stof gekoeld of juist verwarmd moet worden. Dat maakt het wagenpark uniek."

Lage instap en laag eigen gewicht
Het merendeel van de vloot is van het type Volvo FH, maar voor de kortere afstanden en het echte distributiewerk zet Schenk steeds vaker de Volvo FM in. "Je ziet dat er meer diversiteit komt. Binnen het distributiewerk willen we een truck met een lage instap en laag eigen gewicht. De lage instap en het lage eigen gewicht van de Volvo FM11 maken deze truck zeer geschikt voor de inzet en distributie van onder meer brandstoffen."



"Door te kiezen voor de Globetrotter-cabine kan de truck ook nog een nachtje wegblijven. Voor de lange afstand blijven we kiezen voor de Volvo FH vanwege het extra comfort voor de chauffeur. Er wordt meerdere nachten per week in die truck geslapen, dus de extra ruimte en het comfort worden door de chauffeur erg op prijs gesteld."

Laag brandstofverbruik
"Beide typen presteren uitstekend als het gaat om brandstofverbruik en totale exploitatiekosten. Het is bewezen techniek van een ongekende betrouwbaarheid, stelt Harry Schenk. "Een rol is natuurlijk ook weggelegd voor Volvo Truck Center: goed advies en een uitstekende service. Dat maakt de betrouwbaarheid alleen maar groter."



Verschillende veiligheidssystemen
Afhankelijk van de inzet zijn de trucks uitgerust met verschillende veiligheidssystemen. ESP (Electronic Stability Program) is bij Schenk standaard, daarbovenop komt afhankelijk van het soort transport LKS (Lane Keeping Support) en ACC (Adaptive Cruise Control). "Veiligheid is altijd bepalend. We gaan daar ver in. Wat dat betreft kijk ik uit naar de nieuwe Volvo FH, want de nieuwe veiligheidssystemen die nu al bekend zijn, spreken ons erg aan", besluit Harry Schenk.