Clicky


5-tons laadklep voor Nilfisk

5-tons laadklep voor Nilfisk
22-05-2013 09:46 | Mercedes-Benz | auteur de redactie
Nilfisk, bekend van de industriële schoonmaakmachines, heeft onlangs een nieuwe Mercedes-Benz Antos in gebruik genomen. De Mercedes is geleverd door Mercedes-Benz Den Haag en de carrosserie door Lamboo Zoetermeer. De wagen zal vooral ingezet worden om zware machines te transporteren, daarom heeft Nilfisk gekozen voor een sterke en duurzame plywood opbouw van Lamboo Carrosserie.

Mercedes-Benz Dealer Bedrijven B.V. (MBDB) is onderdeel van Mercedes-Benz Nederland en bestaat al meer dan 75 jaar. De hoofdvestiging is gevestigd op het bedrijventerrein Forepark in Den haag. Daarnaast zijn er vestigingen in Alphen a/d Rijn, Leiden, Maasdijk, Naaldwijk en Roelofarendsveen.


De Nilfisk-Advance is één van 's werelds grootste producenten van professionele reinigingsapparatuur. Zo levert het bedrijf stof- waterzuigers, schrobmachines, veeg- zuigmachines, combinatiemachines, straatvegers, eenschijfsmachines, high-/ultra-speedmachines en tapijtreinigers. Nilfisk levert aan schoonmaakbedrijven een concurrerend en compleet aanbod van machines en services. De producten die voldoen aan de wensen van de professionele schoonmaker, zoals stille reiniging overdag (tijdens openingsuren), een snelle reiniging tijdens openingsuren en zwaar materiaal voor industriële reiniging.


Lamboo Carrosserie biedt een totaaloplossing door vanaf het chassis de gehele carrosserie in verschillende uitvoeringen in eigen beheer op te bouwen; plywood, geïsoleerd, schuifzeilen, aluminium planken, open laadbakken en containerframes. Door de uitgebreide werkplaats met o.a. een eigen hydrauliek afdeling en een eigen spuiterij is Lamboo het adres voor zowel nieuwbouw als reparatie / onderhoud.


De plywood carrosserie is opgebouwd vanaf een gegalvaniseerd onderframe in een zgn. badkuipconstructie. Dit betekend dat de stalen plinten deel uit maken van het onderframe waardoor de carrosserie extra sterk is. Het interieur is voorzien van een gestoffeerde laag op de zijwand. De vastzetinrichting bestaat uit een RVS bindrail op de zijwanden. De bodem bestaat uit een hardhouten vloer, versterkt met Omega profielen. Het achterkader inclusief lichtbakken is volledig uitgevoerd in RVS. Het portaal wordt afgesloten door een 5-tons laadklep met hydraulische steunpoten. Hierdoor kan de laadklep gebruikt worden als oprijramp. De carrosserie is in zilvergrijs-metallic gespoten.