Clicky


Vijf MAN TGX 18.400 Euro 6-trekkers voor GTO Group Rotterdam

Vijf MAN TGX 18.400 Euro 6-trekkers voor GTO Group Rotterdam
22-07-2013 10:52 | M.A.N. | auteur De Redactie

ROTTERDAM - Na een eerste TGX Euro 5-trekker vorig jaar heeft GTO Group in Rotterdam nu vijf MAN TGX 18.400 Euro 6-trekkers aangeschaft. Niet toevallig is daarmee nu één op de tien trekkers in de vloot een MAN. GTO was al gecharmeerd van de professionaliteit en serviceverlening van MAN, maar krijgt zo een breed beeld van de brandstof- en onderhoudskosten op de lange termijn.

GTO Group richt zich op container- en tankcontainertransport in Europa vanuit het Rotterdamse havengebied. “Ook bij ons tellen een laag brandstofverbruik en lage reparatiekosten”, zegt Algemeen Directeur Fred Visser van GTO Group. “Maar door de inzet van de Euro 5-trekker van MAN maakten we kennis met de MAN organisatie. En dat contact verloopt tot grote tevredenheid.”

Verbruik en onderhoud: meten is weten
De vijf nieuwe trucks zijn voorzien van een ruime XLX-cabine. Het aantal MAN’s in de vloot van GTO Group groeit hiermee naar zes exemplaren. “Dat is tien procent van onze vloot. Daarmee krijgen we een beter beeld van de verbruiks- en onderhoudskosten op langere termijn. De ervaringen met de Euro 5-trekker zijn goed, maar één auto van een bepaald merk is niet representatief”, aldus Visser.

Herkenbare dienstbaarheid
Service en support gaven voor GTO Group de doorslag bij de keuze voor MAN. Fred Visser: “Als wij bellen, dan moet er direct iemand opveren en in actie komen. Dienstbaar zijn dus. In dat opzicht ontvang ik veel positieve berichten over de MAN organisatie.” De waardering van die dienstbaarheid is niet toevallig. Deze zit ook in de cultuur van het Rotterdamse transportbedrijf; sinds de start in 1933 dankt de onderneming er zijn bestaan en groei aan.

Meedenken met de klant en oplossingen aandragen is de methode om in de transportwereld mee te tellen. Het is core business. Visser: “We richten ons momenteel op transport van containers en tankcontainers. De vracht bestaat vooral uit chemicaliën. Het leeuwendeel van de ritten blijft binnen een straal van z’n 300 kilometer rond de Euromast, maar we komen ook verder. Vooral naar Scandinavië en de Baltische Staten rijden we nu ook regelmatig. In feite geldt bij ons nog altijd het principe dat we alles aannemen en niets schuwen. We zien het als een uitdaging om steeds een oplossing te bieden."