Clicky


Rolcontainers lossen zonder laadklep

Rolcontainers lossen zonder laadklep
13-08-2013 09:41 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

Levendige binnensteden zijn een genot voor bewoners en bezoekers, het verkeer zorgt echter voor een toenemende belasting. Veel steden regelen dit inmiddels door alleen in bepaalde gebieden voertuigen met een GVW tot 3,5 ton toe te laten. Kiesling biedt met een nieuwe generatie aan gekoelde  distributievoertuigen voor distributie in binnensteden een passende oplossing: Met de nieuwe Runner serie van Kiesling kunnen geconditioneerde waren in Eurokratten of op rolcontainers zonder problemen aangeleverd worden.

De Runner van Kiesling is in drie verschillende afmetingen leverbaar en voor het vervoer van Eurokratten of rolcontainers geconstrueerd. Speedy Runner, City Runner en Rolli Runner bieden laadcapaciteit voor 160 tot 210 Eurokratten of voor 7 tot 11 rolcontainers. Een hydraulische laadklep is niet noodzakelijk waardoor een hoger laadvermogen gerealiseerd wordt.

Als basisvoertuig voor alle Runner modellen dient de aandrijfkop van de Fiat Ducato met het super lage chassis van AL-KO. Op deze chassis worden de ATP/FRC en HACCP gecertificeerde carrosserieën totaal 30 cm lager opgebouwd in vergelijk tot de huidige standaard geisoleerde carrosserieën, hetgeen voor voordelen met zich mee brengt.

Het grote voordeel van de Runner is de lage vloerhoogte ten opzichte van koel-/vries carrosserieën op conventionele chassis. Het instappen is ook voor kleinere chauffeurs eenvoudig. Ook het lossen van Eurokratten met de hand scheelt inspanning en spaart daarmee tijd. Voor het lossen van rolcontainers levert Kiesling een speciale oprijramp welke onder de carrosserie opgeborgen zit en simpel uitgeschoven kan worden. Over de oprijramp kunnen alle rolcontainers in- en uitgeladen worden. Bij gelijke binnenhoogte is de Runner totaal circa 30 cm lager opgebouwd en spaart daarmee ook aanzienlijk in de brandstofkosten.

De gewichtsbesparende super lage chassisconstructie an AL-KO en aanpassingen aan de carrosserie hebben ertoe geleid, dat het netto laadvermogen met 150 kg toegenomen is. De grootste Runner oplossing heeft hierdoor net iets meer dan 1.000 kg nuttig over.