Clicky


Norbert Dentressangle gaat wereldwijde logistiek modeketen Asos verzorgen

Norbert Dentressangle gaat wereldwijde logistiek modeketen Asos verzorgen
04-09-2013 10:57 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

BARNSLEY(GB) - [update 16:17 uur] Het grote online modehuis Asos heeft een logistiek contract met Norbert Dentressangle ondertekend. Dit contract, dat als een van de grootste overeenkomsten op logistiek gebied op het Europese continent wordt beschouwd, geeft Norbert Dentressangle het exclusieve beheer van het internationale logistieke platform van ASOS voor een periode van 3 jaar.

ASOS verkoopt meer dan 60.000 merk- en huismerkartikelen. De navolgende merken worden gereferenceerd: dames en heren confectiekleding, schoenen, accessoires, sieraden en horloges, schoonheidsproducten. Iedere week worden hier ca. 1500 nieuwe artikelen aan toegevoegd. De online boetiek van ASOS, die zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 18-34 jaar richt, telt 6,5 miljoen ingeschreven gebruikers.

ASOS, dat op dit moment beschouwd wordt als de "fashion" website met de meeste dagelijkse bezoekers, verzendt zijn pakketjes naar meer dan 241 landen vanuit één logistiek platform in Barnsley, in het Verenigd Koninkrijk. In de drie maanden voorafgaand aan mei 2013 maakte ASOS een omzet van bijna 194 miljoen £ (ca.227 miljoen €), ofwel een stijging van 45% ten opzichte van 2012.

Onderhavig contract erkent de beproefde multi-channel capaciteiten en ervaring van Norbert Dentressangle, maar ook zijn knowhow op het gebied van online detailhandel en zijn vermogen om op internationaal niveau de exponentiële, continue groei van ASOS te begeleiden.

In de loop van de maand augustus heeft de firma Norbert Dentressangle de controle van het ASOS platform genomen, met de overname van de elektronische behandeling van de wereldwijde bestellingen. Het ASOS opslagplatform van Barnsley, dat beschouwd wordt als de strategische site van de distributiehandelingen, beschikt op dit moment over een oppervlakte van 100.000 m² (vergelijkbaar met zes voetbalvelden). Om het hoofd te bieden aan een continue expansie en groei, heeft ASOS eveneens de mogelijkheid geopperd om het oppervlak van het platform uit te breiden met 25%, teneinde de opslagcapaciteit te verdubbelen.

In het kader van het nieuwe contract konden alle 1200 werknemers van de vorige logistieke leverancier van ASOS, de firma Unipart Logistics, terecht bij de groep Norbert Dentressangle.

Mark Holland, de "Supply Chain" directeur van ASOS verklaarde: "Het belangrijkste doel van het partnerschap met Norbert Dentressangle is het globale aanbod van ASOS op servicegebied te consolideren. Onze ambitie is diensten te creëren die gericht zijn op de klantenrelatie en zo onze ambitie te bevorderen om wereldwijd de marktleider op het gebied van online "fashion" confectiekleding te worden."

Volgens Martin Palmer, Directeur Commerciële Ontwikkeling van de afdeling logistiek van Norbert Dentressangle in het Verenigd Koninkrijk: "Onze ervaring met het aannemen van uitdagingen gericht op het verbeteren van e-handelsoperaties van grote volumes staat buiten kijf. Bovendien willen wij met ASOS samenwerken om nieuwe strategieën en oplossingen te bepalen die gericht zijn op het ondersteunen van de continue groei van volumes en geografische expansie.

Onze ervaring op het gebied van Bescherming van Werkgelegenheid door Overdracht van een Onderneming speelt eveneens een rol. Hiertoe hebben wij nauw samengewerkt met ASOS en met de bij dit contract betrokkenen partijen, om een geruisloze overgang te verzekeren.

ASOS en onze groep werken steeds meer in een globale context. Wij hebben vertrouwen in de toekomst en denken dat dit contract het begin is van een langdurig strategisch partnerschap tussen onze twee bedrijven."

ASOS wordt toegevoegd aan de groeiende lijst belangrijke marktpartijen in de e-handel en multi-channel detailhandelaren. Anderen op deze lijst zijn bijvoorbeeld: House of Fraser, Marks & Spencer, Shop Direct Group en Surfdome.