Clicky


Albert Heijn verlaagt meer prijzen

Albert Heijn verlaagt meer prijzen
10-09-2013 08:56 | Binnenland | auteur De Redactie

(Novum) - Albert Heijn heeft niet van duizend maar van negentienhonderd producten de prijs verlaagd in zijn nieuwste prijzenslag. Dat bevestigt een woordvoerder van het concern dinsdag na berichtgeving van De Telegraaf. De in prijs verlaagde artikelen zijn gemiddeld 6,5 procent goedkoper geworden.

De prijsverlagingen zijn opgebouwd uit vier delen, aldus de zegsvrouw. "Zo'n twaalfhonderd artikelen, met name A-merken, zijn in prijs verlaagd. Vervolgens is ook een groep huismerkartikelen goedkoper geworden, om het prijsverschil van minimaal vijftien procent met de A-merken in stand te houden", zegt de woordvoerder.

De overige prijsverlagingen waren zo klein dat Albert Heijn ze niet heeft opgenomen in de advertenties en folders. Tot slot is er nog een relatief klein aantal reguliere prijsverlagingen doorgevoerd, besluit de woordvoerder.

De supermarktketen kondigde afgelopen weekeinde aan de prijzen van duizend artikelen permanent te verlagen. Dat zou vooral zijn bedoeld om concurrent Lidl in het vaarwater te zitten. Sommige andere supers, waaronder Coop en Jumbo, hebben inmiddels ook een deel van hun prijzen aangepast.