Clicky


DPD Pakketservice eerste op Nederlandse markt met geïntegreerd internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD Pakketservice eerste op Nederlandse markt met geïntegreerd internationaal netwerk van afhaalpunten
04-11-2013 10:25 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

BEST - DPD Pakketservice speelt een steeds actievere rol in de B2C markt. Zo start de pakketvervoerder vanaf vandaag met een gefaseerde uitrol van een nationaal en grensoverschrijdend netwerk van ParcelShops waarmee het verzenden en ophalen van pakketten nog makkelijker gaat worden. DPD is de eerste op de Nederlandse markt die een geïntegreerd multi-country netwerk aanbiedt. Het bedrijf start met ruim 1.000 ParcelShops in de Benelux. In de loop van volgend jaar vindt er integratie plaats met de bestaande netwerken in Duitsland en Frankrijk.

Geïntegreerd multi-country netwerk

Als logistiek dienstverlener merkt DPD dat door de groei in online winkelen het aantal pakketzendingen naar particuliere adressen in een hoog tempo toeneemt. Ook ziet DPD een sterk stijgende trend van cross-border e-commerce en introduceert daarom een geïntegreerd multi-country netwerk van ParcelShops. Michaël van Ooijen, CEO DPD Nederland & Head of Cluster DPD BeNeLux: “DPD speelt een actieve rol in de B2C markt. We zien dat er voor webshops logistieke drempels zijn om consumenten in het buitenland te bedienen. Vanuit onze historie ligt onze kracht in internationaal pakketvervoer. Dit hebben we nu ook vertaald naar een internationaal ParcelShop netwerk waarbij nu ook B2C-verzendingen naar het buitenland opgehaald kunnen worden bij afhaalpunten.”

Gefaseerde introductie

Na de start met de ruim 1.000 ParcelShops in de Benelux, zullen er in de loop van 2014 500 afhaalpunten bijkomen. Ook vindt er volgend jaar integratie plaats met de 5.000 punten in Duitsland en 6.500 punten in Frankrijk. DPD kiest voor een gefaseerde introductie en start met een aantal grote webshops. In de vervolgfase komt DPD met een aantal klantentools ter ondersteuning van zakelijke en particuliere verzenders.

Strategie

De introductie van een geïntegreerd multi-country netwerk van afhaalpunten past binnen de strategische uitbreiding van de pakketvervoerder met e-commerce. Eerdere initiatieven binnen deze strategie is de recente innovatieve samenwerking met online supermarkt superdirect.com en Predict, een service waarbij de consument interactief kan omgaan met de geplande bezorging. Deze service is ook internationaal beschikbaar. Michael van Ooijen: ‘’Om webshops en hun klanten beter van dienst te zijn, halen wij letterlijk en figuurlijk de grenzen weg.’’