Clicky


Philips presenteert nieuw beeldmerk

Philips presenteert nieuw beeldmerk
13-11-2013 19:29 | Binnenland | auteur De Redactie

AMSTERDAM (Novum) - Philips heeft woensdag een nieuw logo en een nieuwe bedrijfsleus gepresenteerd. Het motto 'Sence and Simplicity' wordt vervangen door 'Innovation and You'. Daarnaast keert de elektronicagigant terug naar het oude logo, met de golflijnen en sterren. Dat werd op het hoofdkantoor in Amsterdam bekendgemaakt.

Met het nieuwe logo wil Philips meer mensen bereiken en innovatie uitstralen, zo meldt het bedrijf. "Innovatie zit in ons dna sinds we 120 jaar geleden met de eerste gloeilamp kwamen", aldus topman Frans van Houten. "Wij denken dat het nieuwe beeldmerk de positionering van Philips streven veel beter weergeeft."

Helemaal identiek is het nieuwe logo echter niet. Waar in het oude beeldmerk drie golflijnen voorkwamen, zijn dat er nu nog maar twee. De lijnen zijn een verwijzing naar de radio's die het bedrijf in het verleden maakte. De sterren, die in het nieuwe beeldmerk iets groter worden, staan symbool voor de gloeilamp.

De nieuwe vormgeving van het Philips-beeldmerk werd de afgelopen dagen in kleine stukjes al zichtbaar op internet. Via een speciale website konden nieuwsgierigen al een pixel onthullen van een afbeelding van het nieuwe schild. Daarvoor moesten ze eerst inloggen via hun Facebook- of Twitteraccount.