Clicky


'Eén klachtenloket voor OV-chipkaart'

'Eén klachtenloket voor OV-chipkaart'
26-11-2013 13:33 | Algemeen | auteur De Redactie

(Novum) - Mensen die te kampen hebben met problemen met hun OV-chipkaart, moeten terechtkunnen bij één klachtenloket. Dat bepleiten de Consumentenbond, de ANWB en de reizigersorganisatie Rover dinsdag.

De organisaties wijzen erop dat er nog steeds veel problemen zijn met de OV-chipkaart, zoals defecte paaltjes, kaarten die het begeven, verwarring rond abonnementen en problemen bij het overstappen. Mensen weten volgens de drie organisaties vaak niet bij wie ze zich met klachten moeten melden: behalve de verschillende vervoerbedrijven is er ook nog TLS, die het hele chipkaartsysteem beheert.

De Consumentenbond, de ANWB en Rover willen één website en één telefoonnummer waar mensen terechtkunnen met alle vragen en klachten over de OV-chipkaart, ongeacht met welke vervoerder wordt gereisd.