Clicky


Grolsch waarschuwt extra op verpakkingen

Grolsch waarschuwt extra op verpakkingen
23-12-2013 19:48 | Binnenland | auteur De Redactie

ENSCHEDE (Novum) - Grolsch plaatst vanaf volgend jaar een drietal 'educatieve' logo's op zijn verpakkingen. De beeldmerken moeten zwangere vrouwen, minderjarigen en autobestuurders ervan weerhouden om alcohol te drinken, zo maakte de Twentse brouwer maandag bekend. Grolsch is naar eigen zeggen de eerste Nederlandse brouwer die de logo's op onder meer blikjes en flesjes plaatst.

Met de logo's en een verwijzing naar de website talkingalcohol.com wil Grolsch 'het bewustwordingsproces voor verantwoord alcoholgebruik verder stimuleren'. "We willen graag dat onze consumenten op verantwoorde wijze genieten van onze bieren", aldus directeur Tom Verhaegen. "Met deze educatieve logo's willen we laten zien dat we daadwerkelijk onze verantwoordelijkheid nemen."

De 'bewustmakingsactie' vloeit voort uit afspraken die SABMiller, eigenaar van Grolsch, eerder heeft gemaakt met het European Alcohol and Health Forum. De logo's worden nu doorgevoerd op alle verpakkingen van de ruim honderd merken van het Zuid-Afrikaanse concern. Sommige Belgische biermerken hebben nu al zo'n corrigerend beeldmerk.