Clicky


Speciale bergings-app faciliteert transporteurs van begin tot eind bij elke stranding

Speciale bergings-app faciliteert transporteurs van begin tot eind bij elke stranding
17-02-2014 19:34 | Bedrijfsnieuws | auteur De Redactie

DEN HOORN - Vreugdenhil Berging uit Den Hoorn (ZH) introduceert een app die de transporteur en zijn chauffeur helpt bij elke stranding in Nederland. De app, EasyTow genaamd, is er voor Android smartphones en voor de iPhone. In geval van een stranding wordt via de app de meldkamer van Vreugdenhil ingeschakeld. Van hieruit worden zowel de bergingsoperatie in samenspraak met de transporteur geregisseerd als vooraf de kosten besproken. Vervelende verrassingen worden hiermee uitgesloten.

EasyTow werkt via meldkamer

“Na gesprekken met transporteurs kwamen wij tot deze bergings-app. Een gestrande wagen is een ramp voor de transporteur”, zegt Chris Müller, directeur van Vreugdenhil Berging.

“Het betekent vertraging en hoge kosten of rompslomp met verzekeringen. Hij wil gewoon een snelle berging. En de kosten weten. De EasyTow-app maakt dat vanaf nu mogelijk. Een berging bij ongeval of pech is op hoofdwegen goed geregeld en gebeurt door contractpartners van Rijkswaterstaat. Echter, dat betreft slechts de eerste berging naar de eerstvolgende veilige locatie. Verder transport moet de transporteur dan maar zelf regelen. Bij een berging op het onderliggende wegennet, moet de transporteur álles zelf regelen. Met de EasyTow-app krijgt de transporteur professionele hulp plus een heldere, marktconforme prijs. Híj houdt vanaf zijn kantoor de regie, terwijl de chauffeur beseft dat hij snel en goed geholpen gaat worden.”

Als de chauffeur de app inschakelt, komt hij rechtstreeks bij de meldkamer van Vreugdenhil. Deze is 24/7 bemand door ervaren mensen. Zij seinen direct de transporteur in en overleggen met hem over bergingsplan en kosten. Pas na akkoord door de transporteur of eindverantwoordelijke, wordt alles in werking gezet. De berging gebeurt door vakkundige bergers, waardoor onvoorziene kosten verdwijnen. De EasyTow-app is er voor alle Android smartphones en voor de iPhone.

Kostenbesparing dankzij app

Müller vervolgt: “Transport na de eerste berging op hoofdwegen is wel overzichtelijk, maar veelal duur. Een stranding op het onderliggende wegennet, zoals bijvoorbeeld verzakt staan of vastgereden zijn, zijn een nachtmerrie voor transporteur en chauffeur. Steeds zijn twee zaken belangrijk: dat de transporteur van begin tot eind op de hoogte is en de chauffeur vooral niet zelf wat probeert te regelen. Door het ontbreken van kennis van berging, is het middel vaak erger dan de kwaal. Met de EasyTow-app is snelle, professionele bergingshulp slechts enkele handelingen via de smartphone verwijderd. Het werkt simpel: de chauffeur meldt zich via de app. Daarmee weten ze in onze meldkamer precies waar hij staat en wat de situatie is. Dat koppelen zij terug aan zijn werkgever en bespreken aanpak en kosten. Is dat akkoord, dan rijden wij uit of schakelen ons netwerk van bergers elders in het land in.”