Van Opzeeland gaat verkooppunten Hallmark Cards bevoorraden
Vanaf deze week worden de Nederlandse verkooppunten van Hallmark Cards bevoorraad door Van Opzeeland. De logistiek dienstverlener uit Hedel gaat de volumezendingen van wenskaarten verzorgen.
In totaal gaat het om het vervoer van circa 7.500 pallets per jaar, waarvan ongeveer 80% in de periode van september tot november plaatsvindt. In die piekperiode verzorgt Van Opzeeland ook tijdelijke opslag voor Hallmark. De aanvullende pakketzendingen door het jaar heen worden verzorgd door Media Logistics uit Gilze.
Gevarieerd bestand aan afleveradressen
Hallmark Cards, de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland, heeft een grote diversiteit aan verkooppunten: boekwinkels, papershops, kiosken, warenhuizen en supermarkten, maar bijvoorbeeld ook ziekenhuizen. Dit gevarieerde bestand past goed bij het fijnmazige distributienetwerk van Van Opzeeland, dat wekelijks al 7.000 adressen in heel Nederland bevoorraadt, zowel binnen als buiten de stadscentra.
Samenwerking met Media Logistics
Van Opzeeland concentreert zich op de volumezendingen van Hallmark; de grote seizoenswissels en het bevoorraden van nieuwe verkooppunten. De dagelijkse aanvulling van de voorraden wordt verzorgd in samenwerking met pakketspecialist Media Logistics uit Gilze.
Naar aanleiding hiervan gaat Van Opzeeland ook in bredere zin de samenwerking aan met deze branchegenoot, vertelt directeur Bert Brouwers van Van Opzeeland: “Zij gaan vaker pakketjes voor ons meenemen en wij gaan namens Media Logistics palletzendingen verzorgen. Door deze specialistische werkzaamheden aan elkaar uit te besteden kunnen klanten van beide partijen rekenen op een completer dienstenpakket, en kunnen wij nu zowel B2B- als B2C-zendingen aanbieden binnen één logistiek concept.”
Reactie Hallmark Cards
Walter de Jong, Operational Director van Hallmark Cards Nederland: “Klantgerichte distributie is in onze markt geen pre maar een vereiste. Er mag niks fout gaan. In Van Opzeeland en Media Logistics denken we de partners gevonden te hebben die het hoge serviceniveau en de goed georganiseerde dienstverlening kunnen leveren die onze afnemers van ons verwachten.”