Clicky


Dura ontwikkelt extreem slijtvaste trailervloer

Dura ontwikkelt extreem slijtvaste trailervloer
21-09-2015 13:04 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [CE]

DEURNE - Eén van de speerpunten van Knapen Trailers is Lowest Cost of Ownership. De totale gebruikskosten voor fleet owners staan centraal bij álles wat Knapen Trailers doet. De vloer van een schuifvloertrailer is aan slijtage onderhevig en vormt daarom een belangrijk gedeelte van de gebruikskosten.

Om deze kosten nóg verder te drukken presenteert Knapen Trailers tijdens de BedrijfsautoRAI een revolutionaire nieuwe schuifvloer: de Dura-Floor. Deze nieuwe vloer is de nieuwe maatstaaf in het schuifvloer-transport: De Dura-Floor is namelijk extreem slijtvast. Zo zijn gebruikers verzekerd van de laagste totaalkosten.

Na meerdere jaren intensief gebruik slijt een schuifvloer. De vloer wordt dan dunner. Afhankelijk van de lading slijt de vloer langzaam (bijvoorbeeld met zachte potgrond) of juist snel (bijvoorbeeld met glasscherven). Wanneer een vloer te dun is vormt de zogenaamde ‘vloerrevisie’ of ‘vloerwissel’ een ingrijpende kostenpost. Daarom kan een vloer in verschillende diktes gekozen worden.

Tijdens de aanschaf dient men de dikte van de vloer af te wegen tegen de ‘ruwheid' van de lading. In de regel kiest men tussen  6mm-, 8mm- of 10mm vloerdikte. De extreem slijtvaste Dura-Floor die Knapen Trailers op de BedrijfsautoRAI presenteert vult deze range aan de bovenkant aan als extreem slijtvast alternatief.

Zoals men van Knapen Trailers is gewend is de Dura-Floor productiegereed en uitgebreid getest met verschillende soorten ruwe lading. Tijdens deze praktijktests is de Dura-Floor onder exact dezelfde condities met de welbekende 10mm-vloer vergeleken. De tests zijn uitgevoerd door langdurig glasscherven en split te lossen.

Het testresultaat blijkt een gigantische technologische doorbraak: Na één jaar glasscherven lossen is bij de Dura-Floor geen dikteverschil meetbaar, terwijl de bekende 10mm-vloer een aanzienlijk zichtbaar dikteverschil vertoont.

De extreem slijtvaste Dura-Floor betekent een grote verandering in de kostenstructuur van schuifvloertransporteurs. Bovendien maakt het de schuifvloertrailer een nóg geschikter transportmiddel voor ruwe ladingen zoals glasscherven, split, grind, huisvuil, zand en metaalspanen. Veelal werden deze ladingen nog met kippers vervoerd, maar dankzij de Dura-Floor hebben transporteurs van ruwe ladingen voortaan het volume en de flexibiliteit van een schuifvloertrailer tot hun beschikking.

Iedereen die een schuifvloertrailer heeft mag de extreem slijtvaste Dura-Floor niet missen. Bezoekers van de BedrijfsautoRAI bekijken, testen én beoordelen de nieuwe vloer op stand 132 in hal 1.