Heisterkamp biedt vervangend vervoer voor touringcar of bus
OLDENZAAL - De Breakdown Service van logistiek dienstverlener Heisterkamp uit Oldenzaal weet steeds meer klanten uit de wereld van bussen en touringcars aan zich te binden. Dit klantenbestand is intussen dusdanig gegroeid, dat Heisterkamp kans heeft gezien om een Europees dekkend netwerk te realiseren. In het overgrote deel van Europa waar nu een touringcar stilvalt, kan Heisterkamp Breakdown Service garanderen dat er binnen twee uur vervangend vervoer gereed staat. In tachtig procent van de strandingen moet dat lukken.
Het is van cruciaal belang voor de veiligheid en het comfort van inzittenden van een bus of touringcar dat bij een pechgeval, de reis zo spoedig mogelijk weer hervat kan worden. In het buitenland bij warm weer langs de snelweg stilstaan is niemands hobby. Reisorganisaties willen hoe dan ook voorkomen dat hun klanten in zulke omstandigheden verzeild raken. Dankzij de services die de Breakdown Service van Heisterkamp verleent, hoeven zulke situaties niet lang meer te duren.
Heisterkamp startte ruim tien jaar geleden met een eigen Breakdown Service, die inmiddels in de wereld van het wegvervoer een uitstekende naam heeft opgebouwd. ''Dat komt doordat we waar maken dat we altijd, dus 24 uur per dag en zeven dagen in de week, bereikbaar zijn. Bij ons wordt de telefoon altijd opgenomen'', aldus Bart Bakker, Manager van de Breakdown Service van Heisterkamp.
''We denken als een transporteur en weten dat stilstand geld kost. We repareren zeker niet alleen voor onze eigen vloot, maar juist ook voor derden. We zien dat het aandeel van die derden in ons bestand aanzienlijk stijgt. Sinds kort benaderen we ook touringcarbedrijven en daarin zijn we dusdanig succesvol, dat we nu voldoende slagkracht hebben, om deze unieke service te kunnen aanbieden'', stelt John Mulder, Salesmanager Techniek van Heisterkamp.
Klanten hoeven geen lid te worden van Heisterkamp Breakdown Service. ''Het volstaat om een overeenkomst te sluiten. Daarin staat onder andere dat voor elk incident een vaste fee in rekening wordt gebracht'', aldus Mulder.
"Zoals bij elke service op dit gebied, wil Heisterkamp weten met welk type klant zij te maken hebben. Maar in principe kan iedere ondernemer met één touringcar tot 500 stuks, bij ons terecht voor de Breakdown Service. In veel gevallen gaat het om klanten die over een eigen werkplaats beschikken, maar die niet een pechservice hebben geregeld'', aldus Mulder.
"In de vrachtwagenwereld was dat al langer wel het geval, en mede daardoor besluiten nu tal van bus- en touringcar ondernemers om ook voor Heisterkamp te kiezen'', zegt Mulder.
Heisterkamp is een logistiek dienstverlener met een vloot van 800 trucks en 1500 trailers. Het bedrijf opereert internationaal en heeft vestigingen in west-, midden-, en oost Europa.