Hallmark kiest voor PostNL voor belevering winkels
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Logistiek dienstverlener PostNL gaat vanaf deze week de bevoorrading van de verkooppunten voor Hallmark Cards voor zijn rekening nemen. Hiermee zorgt PostNL ervoor dat alle wenskaarten, rollen inpakpapier, geschenktassen en creatief speelgoed van Crayola bij de distributiecentra en winkeliers komen. Door deze samenwerking kan Hallmark dagelijks grote volumes verwerken en ook op zaterdag winkels bevoorraden.
In totaal gaat het om het vervoer van meer dan 100.000 colli en 7.000 pallets binnen Nederland, waarvan bij de laatste categorie ongeveer 80 procent in de periode van september tot november plaatsvindt.
Hoog serviceniveau
Hallmark Cards, de grootste leverancier van wenskaarten in Nederland, bevoorraadt een grote diversiteit aan verkooppunten: kiosken, boekenwinkels, supermarkten en papershops, maar bijvoorbeeld ook ziekenhuizen en tuincentra.
Dit gevarieerde bestand past goed bij het fijnmazige distributienetwerk van PostNL, aangezien vele winkels ook een PostNL afhaalpunt zijn zit hier een grote dropduplicatie in. “Een organisatie die om kan gaan met volumeschommelingen, klantgericht is en real-time pakketinfo kan bieden is een must anno 2017”, aldus Coen van Hout, Supply Chain Director van Hallmark Cards Continental Europe.
“Er mag niks fout gaan, alles is van tevoren goed uitgedacht en de speciale momenten staan vast op de kalender”.
In PostNL denken we de partner gevonden te hebben die het “hoge serviceniveau en een goed georganiseerde dienstverlening kan leveren die onze afnemers van ons verwachten.”
Naast de samenwerking op business-to-business gebied levert PostNL ook diensten zoals bloemen op dezelfde dag voor de online kaarten met gifts die Hallmark.nl aanbiedt en bloemenleveringen aan Duitsland.
“PostNL heeft mooie producten, die voldoen aan de uiteenlopende wensen van de online klant”, volgens Olivier Meltzer, Directeur E-business Hallmark.